16. března

Den digitálního úklidu

Den digitálního úklidu

Rostoucí obavy o spotřebu energie v sektoru informačních a komunikačních technologií (ICT) a znečištění CO2 způsobené nehospodárnými digitálními praktikami přivedly Let's Do It World k zahájení první globální kampaně digitálního úklidu v roce 2020 a od té doby se koná každoročně v březnu.

Digital Cleanup Day je každoroční událost, která se koná od 20. března do 22. dubna a zaměřuje se na čištění digitálního odpadu. Tento odpad, který zahrnuje nepotřebné e-maily, soubory, aplikace a duplikáty fotek a videí, vytváří digitální znečištění a nadále spotřebovává energii, i když na něj zapomeneme. Každý rok internet a jeho podpůrné systémy vyprodukují 900 milionů tun CO2, což je více než roční produkce celého Německa.
V roce 2022 se do digitálního čištění zapojilo 133 zemí a bylo smazáno 2 733 264 GB dat, čímž bylo zabráněno vzniku 683 tun CO2. Toto množství produkce CO2 by se rovnalo 2 732 jednohodinovým letům nebo 56 milionům kilometrů autem, nebo hovorům přes mobilní telefon po dobu 114 milionů hodin. Nejaktivnějšími zeměmi byly Francie, Belgie a Tchajwan.
Pokud se chcete připojit k letošnímu Digital Cleanup Day, můžete se přihlásit na webové stránce www.digitalcleanupday.org. Na této stránce najdete také návody a pokyny pro jednotlivce, firmy, školy a obce, jak provést čištění digitálního odpadu na svém počítači, e-mailech, smartphonech a tabletech.

Partneři

Lush
Reda
EnviWeb
Kam s ním?
Ukliďme Česko
ÁMOS vision
Unilever
Philip Morris ČR a.s.
Progresus Invest Holding
Seznam.cz
ECOBAT s.r.o.
RAJAPACK
TIERRA VERDE s. r. o.
dm drogerie markt s.r.o.
Komerční banka
GREEN Logistics CZ s.r.o.
innogy
Schneider Electric
SAKO Brno
PR servis České tiskové kanceláře
Penny Market s.r.o.
DPD CZ
EKO-KOM
Systém Coca-Cola ČR a Coca-Cola HBC
FlixBus CZ s.r.o.
MUNIPOLIS
Sázíme Česko

Copyright Ⓒ 2022 - 2023 | Miroslav KubásekUkliďme Česko z.s.